Fitness drömmar

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Sara - 11 maj 2010 22:09

Jag fick en massa frågor om celluliter idag när jag stod på sats och dema body scrub. Tänkte jag kan väl skriva lite om det.


Vi kan ju börja att säga att celluliter är väldigt vanligt, ca 80% av världens kvinnor har det. Och vad gör det om man har lite celluliter?


Vad är det?

Fettcellerna som finns i huden och är viktiga för isolering! Dessa fettceller är inkapslade i ett nätverk med bindväv som ger huden styrka och spänst. Om det sker en viktuppgång ökar fettcellerna i omfång och börjar trycka på blodkärlen, vilket påverkar blodcirkulationen. Blodkärlen försvagas och lymfkärlens förmåga att föra bort slaggprodukter försämras.

Sämre blodgenomströmning leder till vattenansamlingar i vävnader och bidrar till att toxiner och restprodukter inte transporteras ut utan fastnar i kroppen. Dessa ansamlingar tillsammans med trycket från uppsvällda fettceller ger gropar i huden som är ett kännetecken för celluliter. Däför är det bra att träna, detta ökar blodgenomströmningen.

 

Om huden är tunn eller pressen från fettvävnaden hög blir ojämnheterna tydligare. Kvinnor har tunnare hud än män och har därför mer celluliter.

 

 När det gäller kost. Det finns flera saker du bör hålla mig borta. En av dem är socker, socker binder kollagen och orsakar en kemisk förändring som resulterar i hängande hud, vilket gör att aminosyror i huden blir mer mottaglig för skador från fria radikaler.

 

Och ja jag har cellulliter, men dom blir färre med min träning   


 



Av Sara - 11 maj 2010 21:19

Vilken dag... Kroppen mår inte bra av stress, då jag inte är van vid stress nu förtiden heller... Livet leker liksom   .

Memo till mig själv: Plugga är jävligt gôtt!


Började med en ny kurs i skolan, patofysiologi. Vi fick börja med att kolla på en filmad obduktion..... Lite fascinerande samtidigt som man bara vill blunda.


Kolla in dom här gosdjursbakterierna hehe.

 


Efter skolan skynda till sats och representera the body shop några timmar, för att sen svira om till träningskläder och köra ett hårt benpass.


Sånna här dagar är det jobbigt att få med sig all mat jag behöver. Men jag tror nog att jag höll mig på en bra energi nivå.


Vet ni att man får aldrig mer muskelceller, dom bara sväller. Lika med fettceller man får inte mer dom, antalet fettceller är konstant livet ut.


Dagens träning: Ben och mage

Benspark 75

benpress dropset 130 120 110

Enbens böj 52

Liggande lårcurl 54

Hängande benlyft 7st 6st 6st Har såå ont i händerna nu!

Knäupphäng superset situps


Imorgon är det vila som gäller.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Veckans träning:

Dag 1(Axlar) bröst och biceps. 20 minuters jogg efter passet.

Dag 2 Ben och mage.

Dag 3 Vila

Dag 4 Rygg och mage

Dag 5 Axlar och triceps. Intervall jogg i 20 minuter efter passet.

2konditionspass och en massa cykling

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bloggar om träning.

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Mina vänners bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards