Fitness drömmar

Alla inlägg under februari 2010

Av Sara - 25 februari 2010 23:05

Ja idag skrek jag åt snön, ett riktigt ronja rövardotter skrik. Hatar snö!! Tur att jag ska utomlands imorgon... ok jag ska till norge men drömma kan man ju   


Idag körde jag bröst axlar. Och fan va jag röjde på gymmet, Volbeat gjorde susen! 


Nu ska jag sova för att imorgon åker jag till oslo.

Syns igen på måndag

Av Sara - 24 februari 2010 22:48

Idag var det mycket viljestyrka som fick vara med i spelet.

Till skolan tidigt i morse, föreläsning till 12. Sen snabbt på bussen till jobbet (försöker hinna med att äta helatiden också).

Jobba till 7, hem hämta kläder och äta supergoda våfflor.

Här kommer viljestyrkan in... Tror du man är sugen att gå ut i vintermörkret igen då när man nyss kommit hem?? NEJ, men jag gjorde det. Tanken att jag vill ju inte stå och skämmas i göteborg i dec, fick mig att gå och köra ben.


Körde en riktig mördare i benpressen! Istället för att vila emellan setten, så lät jag benen fortsätta pressa upp dom 100 kg i 15 sekunder och så köra vidare. Jag var helt slut!! Den blir det igen..

Av Sara - 23 februari 2010 21:49

Ja nu sitter jag och mummsar på en pappkartong, öh nej jag menar riskaka... mums? Nja, men helt ok efter träning (snabba kolhydrater) och sen lite kasein protein innan jag går och lägger mig.


Är så jäkla nöjd idag! Klarade 7st sittande Biceps curl med hantlar på.. 13,5 kg WOW. Nu kan jag sova gott, eller gôtt som dom säger här i värmland.


Så dagens träning: 10 min jogg på bandet. Triceps biceps.


Köpte ett nytt protein idag. kola och fudge, inte nån höjdare. Tackar vet jag banan hallon..

 


Dagens form.

   


Visst vill man bara in och köra arselet av sig? Inte vara ute i det här skit vädret...

 

Av Sara - 22 februari 2010 19:28

Dagen började med en chockartad väckning kl 7.30 (ja jag vet inte sjukligt tidigt) Åkte till gymmet och körde rygg och mage. Jag kör ju en magövning i Red cord, jävlar! Har så sjukt ont i magen nu...

 


Sen fick jag för mig att jag skulle gå till skolan. En timme till skolan och en timme hem... Nu blir det MAT


När jag gick hem så tittade jag in på nya lidel. Där hittade jag en ny kvarg ;)

Protein halt.

ICA 10g

Arla 13g

Ehrmann 9,8g

Och nykomlingen i familjen kvarg som jag testat.

Milbona 13g. Den är billigast, 500g för 11 kr vinner den lätt.

Av Sara - 20 februari 2010 20:14

Det kryper i kroppen!! Men jag måste vila.

Jobbade igår, idag och imorgon. Vilket gör att jag hinner inte med gymmets öppetider imorgon. Så jag lär hitta på en konditions övning ute. Och ute är det SJUKT mycket snö... Får se vad det blir.

Men det är så sjukt roligt att få komma tillbaka till träningen efter nån dags vila. Längtar redan. 2 dagar går bra utan träningen, men 3.... Då kryper jag ur skinnet!


Hittade en ny kvarg produkt idag av ICA.

 

Proteinhalten varierar lite, på 100g:

ICA 10g

Arla 13g

Ehrmann 9,8g


Arlas är krämigast och godast. Ehrmann är väldigt blaskig men billig 6,50kr. Dom andra ligger över 10kr, Arlan är dyrast.

Av Sara - 18 februari 2010 19:59

Fick bevis från ICA idag att jag har ändrat mina kostvanor till det bättre... Mina stamkundserbjudande var på: kesella, kalkon och nötter hehe.

 


Har varit på Färjestads gymmet och tränat idag. Ca 4 km cykling i snömodd, med träningsvärk i bena sen igår ajajaj. Höll på att ge upp när jag cyklade till skolan imorse med... Det svider i alla benrörelser. Skönt med nytt pass :)


Jag blev inte vänn med stående flyes i dragmaskinen med superset stående x-drag. Svårt att få till.


Armhävningar klarar jag ju ganska många tå. Men nu när jag gör dom i slingorna, klarar max 6 st. Då måste man ju balansera samtidigt.


Har ju börjat kolla nogare vart köttet kommer ifrån vad det innehåller m.m Och idag på konsum fick jag nå spel, all kalkon jag hittade innehöll konserveringsmedel, smakförstärkare, färgämnen??!!! och en massa socker. Suck måste jag slakta kalkonen själv eller???

  fokuserad.   Man ser att det tar sig på axlarna.

Av Sara - 17 februari 2010 22:13

Jag är den yraste personen jag känner. Skulle köra benpress, helt slut i hjärnan bidrar till att jag inte kunde räkna till 85 kg. Det blev istället 135kg. Jag körde på, tyckte att 85kg hade blivit lite väl tungt.. SUCK! Det tog 1 ½ set innan jag såg felet... Då orkade jag gå djupare igen haha.


Imorgon har jag seminarium på nästan alla kroppens muskler m.m HJÄLP! Men med anteckningar till hjälp går det galant.


Ska köpa 12 ggr med Cia imorgon. Passar på när det är öppet hus på sats, tjänar lite på det iaf. Det är bra, då har jag nästan alla PT träffar tills min tävling i december. Sen är det bara att få lite info av Cia och betala licensen :D  Då är det verkligen på gång!!!


Har ÄNTLIGEN skaffat mig "natt" protein, Kasein. Som är ett långsamt protein. Så inte mina älskade muskler går utan mat på natten ;)

 

är bara så jävla trött på alla dessa sötningsmedel.... Dom finns överallt, även i denna. Ska sattsa på ett renare protein nästa gång. holistics har ett bra protein, men det smakar så där alltså....

bild från www.holistic.se


Läste lite i olika sockerböker på bibblan idag (skulle igentligen rita av knäskålar men men). Fiender är väl lite att ta i, men inte är det bra för våra celler i kroppen....

 



Skelettmuskler som inte används bryts ner! Har man haft gips nån gång vet man vad jag pratar om. Så ut och rör på dig nu!!!


Mina partners in crime, love you!!!

Jane och malin go go go

Av Sara - 16 februari 2010 21:48

Idag har det varit en bra dag. Mycket sömn, mat, träning och plugg.


Har börjat att bearbeta mitt godissug med kvällsgröt, oftast är det då jag blir så sjukt sugen på nått. Det går bra än så länge ;)


dagens träning,

cykla till skolan ca 12 km (är lite osäker här, ska kolla upp det på torsdag)

Biceps och Triceps, musklerna bara spänner nu!

en timmes spinning puls. kul att Evelina var med och körde, vi körde så svetten bara sprutade om oss.


Så nu är det bara att fylla på med kolhydrater fett och protein.

Presentation


Veckans träning:

Dag 1(Axlar) bröst och biceps. 20 minuters jogg efter passet.

Dag 2 Ben och mage.

Dag 3 Vila

Dag 4 Rygg och mage

Dag 5 Axlar och triceps. Intervall jogg i 20 minuter efter passet.

2konditionspass och en massa cykling

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bloggar om träning.

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Mina vänners bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards