Fitness drömmar

Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 31 januari 2010 20:52

Igår körde jag triceps och axlar.


Idag har det bara blivit en promenad ner till vänern och åkta lite skridskor. Skönt med lite lugn motion ibland, och när man får komma hem och göra sig en kopp choklad (eller skummjölk för min del) Träningen känns riktigt rolig och bra nu, det går framåt och träningsvärken jag har är inte nådig... Saknar bara att ha någon att träna med, nån som kan pressa än och få än att lyckas göra en extra..


Ny vecka nya utmaningar.. stå emot den där extra semlan ;)

 

Av Sara - 29 januari 2010 20:01

Nu har jag satt min första kanyl i min klasskompis arm. Det var riktigt roligt, det gör jag gärna om. Men jag tycker verkligen inte om att bli stucken själv... blä!!


Så idag när jag körde rygg och mage (riktigt bra mag pass) fick jag för mig att mina stick sår i armen skulle gå upp eller nått, så jag vågade inte lassa på. hahah jaaa, jag vet... TÖNT!!!


Kristoffer vill byta armar med mig nu   ska lägga upp en bild snart, men eftersom jag bygger så känner man sig lite "pluffsig" och vill inte gärna lägga ut bilder. Kommer mer sen efter sommaren...



Ben

Av Sara - 28 januari 2010 13:48

Träningen blev påverkad idag, är så sjukt nervös för blodprovs tagningen i skolan (ska snart dit).... löjligt nu får jag fan skärpa mig!!

Var inte så fokuserad som jag brukar vara.

Men framsida lår har ONT nu... Träningsverk, check!   


2 vilodagar mitt i veckan känns som en bra planering just nu (behövde det) så nu är det bara att köra på veckan ut.


veckan hittills.

mån

(axlar) bröst och biceps

en timmes step

2 mils cykling


tis

16 km cykling


ons

VILA


Tor

ben

10 min jogg

ont

Av Sara - 26 januari 2010 23:15

Har fortfarande ont i skallen efter igår. Så jag tar det säkra före det osäkra och tränar inget idag. Har i och för sig cyklat till skolan alá 16 km gratis träning.


Nya utmaningar i skolan, ska lära mig alla ben/muskler i kroppen. Lära mig ta venprov mm. Blod är lite läskigt!


Alltså mitt nya protein pulver, jäklar va gott!! Hallon banan och mjölk mmm.. Får passa mig så jag inte överäter mig. Ska iaf bryta protein intaget, så inte kroppen vänjer sig vid att jag tar det hela tiden.. Då får man ju öka och öka intaget tillslut. Så en dag här i veckan blir det inge proteiner... 

Av Sara - 25 januari 2010 20:34

ja idag slog jag mig som fan på gymmet... Känns som jag har 2 huvudet..och det gör fortfarande ont...


dagens träning:

(axlar) bröst och biceps

en timmes step

2 mils cykling i snögegga, vad gör man inte för att börja jobba bort lite fett   


Har varit och handlat idag...

  15% på dalblads, då passade jag på.

Smaker på proteinbarerna blev: jordgubb, mintchoklad, caffe latte, banan-choklad, mivitotal mint choklad.


jag har testat jordgubben, inte min smak...


Hallon banan smak på protein pulvret, gott!!

Jag måste äta järntillskott, annars blir jag skit trött..Sen får man inte glömma vitaminerna. Nu var månaden räddad.


Av Sara - 24 januari 2010 21:12

 

Igår vart det en massa sushi. Fan va gott det är!


Dagens träning kändes verkligen, en timmes spinning puls. Jag fick mitt efterlängtade darr i bena efteråt.


Jag lovade matdagbok imorse.. jag tog en aldeles för lång sovmorgon...


12.00

2 st ägg,

Gröt med linfrön o solrosfrön, sylt, mjölk.

Havreknäcke inge smör men ägg o kalkon.

Vatten, 2 st omega 3 tabletter.


14.40

protein shake plus en halv banan


17.20

en tonfiskburk (xpress med grillade paprika) sallad, gurka, tomat.


19.30

3 potatisar

3 skivor porterstek

massa porter sås

herrkuvert och morötter


21.00

vi bakade sockerkaka som vi ska njuta av nu..


Inte en perfekt dag tack vare att jag sov förlänge...


Av Sara - 24 januari 2010 14:12

Det blev en lugn kväll drickmässigt för mig, så jag ska iväg på spinning puls snart och svettas lite   

för mat dagbok idag, lägger upp det ikväll.

Av Sara - 24 januari 2010 14:10

Dom övningar som jag har problem med:
inåt/utåtrotation, skit svårt att öka när jag gör 12x3. ligger på: utåt 7,5kg, innåt 10kg.


Framåt lutande hantel lyft, kopplar in ryggen hela tiden.. ligger på 9 kg


chins... ja du jag klarar inte en enda. Kristoffer hjälpte mig häromdan och det går ju lite då.. Men det är mitt stora monster. Har kört breda latsdrag bara för att jag är feg, men känner att det är dags att kunna göra dom. på latsdragen ligger jag på 40kg så jag är inte stark där..


Hantel lyft åt sidan, den känns också fel när jag gör den. Ligger på 7kg


Mina vikter idag:
bröst/biceps.
bänkpress 4okg
sned hantelpress 16kg
flyes 8,7kg
stångcurl 20kg
bakåt l hantlar 10kg
scottcurl med stång 10kg + stång
ben
benspark 60kg
benböj 40kg + stång
benpress 90kg
sittande lårcurl 57,5kg
liggande lårcurl 50kg
vadpress 170kg (jag ska minska där)
rygg/mage
bred latsdrag 40kg
smal latsdrag 50kg
marklyft 65kg
hantelrodd 20kg
mage varierar jag så mycket i övningar...
axlar/triceps
inåt 10kg
utåtrotation 7,5kg
hantelprass 13,5kg
hantel lyft åt sidan 7kg
framåtlutande hantel lyft 9kg
push down 35kg
press f pannan 25kg
smal bänkpress 45kg

Presentation


Veckans träning:

Dag 1(Axlar) bröst och biceps. 20 minuters jogg efter passet.

Dag 2 Ben och mage.

Dag 3 Vila

Dag 4 Rygg och mage

Dag 5 Axlar och triceps. Intervall jogg i 20 minuter efter passet.

2konditionspass och en massa cykling

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bloggar om träning.

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Mina vänners bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards