Fitness drömmar

Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 18 december 2009 23:45

Har haft problem att komma in här på bloggen, men men..


Hade vilodag i onsdags och det var väl behövligt. Men i torsdags kännde jag mig nästan som om jag var bakis fast jag inte druckit nått..


Torsdags träningen var väldigt skön, Rygg och mage :)


Sen i morse, väldigt tidigt!! Stod vid dörren när dom öppnade, gick in och körde axlar och triceps. Sen, skolan och skriva prov. Vidare till jobbet och jobba.. Nu håller jag på att packa till våran hemresa phuuu vilken dag..


Kommer inte blogga regelbundet nu över jul. Men jag kommer träna och se upp med allt för mycket julgodis :)

kram

Av Sara - 15 december 2009 22:56

Börjar känna av i kroppen att jag kör hårt! Så jag funderar på att vila imorgon.

Lite fakta om vilan:


Under natten utsöndras viktiga tillväxthormoner som bidrar till att muskeluppbyggnaden blir optimal. Om du däremot inte varvar ned under sömnen, utan endast sover ytligt, och är stressad under dagtid så utsöndrar du stresshormonet kortisol vilket verkar nedbrytande på kroppens muskler.


Därför är det viktigt att båda kropp och knopp är avslappnade för att du ska få bästa möjliga återhämtning.
Den rekommenderade vilan för musklerna är individuellt, men bör ligga mellan minst 48-96 timmar om du belastar dem hårt.

lånat av www.lifeportalen.se


Dagen träning var ben.

Och benböj i smithmaskinen känns så mycket tyngre nu när jag ställer in "krokarna" längst ner. Nu gör jag så att jag går ner tills det tar stopp, och pressar upp... HELVETE va tungt!


Kristoffer min sambo, är livrädd att jag ska bli stel av all denna träning. Så jag tog in det, och gick på ett body balance. Nästan som yoga. Skönt var det iaf.


Lite motivation, Helene ahlson

 

Av Sara - 14 december 2009 23:06

Vilken tur jag har cia, säger jag bara...


Jag har gjort lite fel och slarvat i vissa övningar vilket har resulterat till att jag är svag i vissa moment.. Som marklyft är riktigt svag i den! Jag har även gjort fel i hur "fort" jag ska dra i alla övningar. Expolsift sen hålla emot... jag har kört samma takt åt båda hållen.

Måste köpa dragremmar så jag kan börja lyfta tungt utan att känna att stången glider mig ur händerna..

Dom här blir det...

 


Dagen träning:

Axlar bröst och biceps

hann också med ett step pass. Så jävla skönt att få hoppa runt på den där brädan :)


Nu ska jag pussa min biceps godnatt hehe

 






Av Sara - 14 december 2009 09:01

Dagens vikt 72,9 kg, och det börjar synas att jag läger ner sjukt mycket på träningen nu för tiden.

Nyckelordet är, planera. Det är det jag gjort fel förut, bara hobby tränat lite vad jag känner för...

Igår tränade jag axlar och triceps och sprang 20 min på löpbandet. Sen var det bara stressa till jobbet, vilket resulterade till att jag låste in min nyckel i skåpet. Tur att dom på gymmet har bultsax och arm muskler ;)


Idag ska jag till färjestad och träffa cia, vi ska gå igenom alla övningar och kolla att jag gör dom rätt. Måste passa på och höra med henne om cardio träning...


Nu är jag hungrig, frukost ägg 12,6 g protein :)

Av Sara - 13 december 2009 00:40

Oj idag har jag verkligen inte gjort något vettigt... jo jobbat men tränings synpunkt har det varit dåligt. Det enda vettiga jag har gjort är att spana in protein mm. Och titta va jag snubblade över


SmartShake.

Slipper man ju ha alla små plastpåsar med portionerat proteinpulvret.

Lite info om dem:

SmartShake är en ny, smart shaker för kosttillskott och måltidsersättningar. Det som skiljer SmartShake från andra shakers är att den är försedd med gängor på undersidan, vilket gör det möjligt att skruva fast en eller flera portionsbehållare. I portionsbehållarna förvarar och transporterar du enkelt dagens förbrukning av kosttillskott, som till exempel protein, energidryck, måltidsersättningar, vitaminer eller omega3 kapslar. Med SmartShake behöver du alltså inte ta med dig några extra burkar eller påsar, eftersom allt förvaras i shakern.
• För att förhindra att locket skruvas på snett har det försetts med en extra grov gänga.
• Kapsylen sitter stabilt på en ledad axel och klickar fast i öppet läge så att det inte finns någon risk att den fjädrar tillbaka.
• Både lock och kapsyl är 100% läckagefria och står till och med emot det tryck som bildas när varma soppor skakas i shakern.
• På SmartShake sitter en praktisk nyckelring, perfekt för att hänga till exempel skåpnycklarna eller gymkortet i under ett träningspass.
• Gallret som används för att blanda pulver med vätska har optimerats och fått en ny revolutionerande konisk design.
• SmartShake är fri från gifter som till exempel BPA och DEHP
• SmartShake tillverkas i en slitstark plast som tål frys, maskindisk, mikrovågsugn och heta drycker.
• Designen är framtagen för att vara smidig och kompakt. Med båda portionsbehållare, är SmartShake fortfarande inte större än en vanlig shaker.
• Shakern rymmer 600 ml och de båda portionsbehållarna 120 ml/styck.  


Sen protein är jag grymt sugen på 3 whey cookies & cream. Får handla lite sen efter jul när man har pengar igen :)


 


Imorgon kör jag axlar och triceps :)

Av Sara - 11 december 2009 20:32

Ett ganska kort pass idag, rätt skönt eftersom jag gick upp jätte tidigt idag.

10 min jogg

sen rygg

breda latsdrag

smala latsdrag, var så grymt sköna   

marklyft, måste nog skaffa mig dragremmar, för jag känner att jag håller på att tappa stången i marklyft.

hantelrodd


sen 2 valfria magövningar


cyklingen till skolan ska ju också räknas med, 16km.


I helgen är det jobb igen som gäller. Det gör det lite svårt att träna då efter som dom öppnar och stänger samma tid på lördag. Så jag ska ut på morgonjogg i morgonbitti, och på söndag hinner jag träna innan jobbet.

Då har jag kört klart cias veckopass. Jävligt bra!


Proteinpulvert jag äter nu smakar verkligen inte gott.. Så jag kryddar med en massa pepparkakskryddor mmm blir lite bättre iaf.

Av Sara - 10 december 2009 23:30

Gud va energi man får av att äta rätt!! Jag rekomenderar alla att titta över sin mat och äta oftare. Jag mår toppen och orkar att ha 100 bollar i lyften samtidigt.


Okej till träningen, BEN :)


började att värma upp 15 min på crossen sen körde jag 6 ben övningar. Där av 120 kg i benpressen och 150kg i stående vadpress ;)


Cyklade 16 km (till skolan..)


humm ja jag får skriva mer imorgon nu är det godnatt..

Imorgon rygg och mage

MAT

Av Sara - 9 december 2009 19:38

Körde mitt första pass alá Cia.

Ja vad ska jag säga, jag har verkligen skapat små blödningar i musklerna :) Träningsverk imorgon...

10 min på löpbandet.

axlar

bröst

biceps

Skriver upp mina ökningar sen i framtiden, så slipper jag skriva varje övning helatiden.

Men jag lovar, jag tog i så jag skrek i bänkpressen.


Nu äter jag var 3 timme, och idag i affären kollade jag på allt hur mycket proteiner det innehåller.

Nu har vi mycket ägg hemma hehe.  

Presentation


Veckans träning:

Dag 1(Axlar) bröst och biceps. 20 minuters jogg efter passet.

Dag 2 Ben och mage.

Dag 3 Vila

Dag 4 Rygg och mage

Dag 5 Axlar och triceps. Intervall jogg i 20 minuter efter passet.

2konditionspass och en massa cykling

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bloggar om träning.

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Mina vänners bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards