Fitness drömmar

Alla inlägg under mars 2010

Av Sara - 30 mars 2010 23:03

idag kom dagen då jag togtill ett tips från mina gamla sandviks killar.. jag drack grädde.. hoho inte alls gott.. Varför? Jo jag har gått ner lite och får fan inte gö det än! Så mjölk+ grädde i shake mmmmm not!

 


Va kreatin smakar grusigt. Försöker dölja det i protein shakern men blir lite äklad endå..


Tränade biceps och triceps med 10min jogg som uppvärming.


Fick ett trevligt mail idag om en sak som jag har tänkt lite på. Detta har Jonas Colting skrivit. Tack Evelina för mailet!
 

-Slit inte ut dig!

Det är en välmenande kommentar som jag ibland får av mamma eller andra i min närhet och syftar på mitt oftast

extensiva program av träning och tävling… Precis som om jag vore en bil….För bilar blir utslitna. Och soffor. Och tvättmaskiner. Och allt annat som används ofta och mycket. Men inte kroppen!

Våra kroppar vill användas. Ju mer desto bättre. Förutsatt att vi äter rimligt bra och sover tillräckligt om nätterna så kan och vill kroppen användas så mycket som möjligt. Och det är egentligen inte en önskan om att användas utan ett direkt krav! Det är när vi inte använder muskler, senor, cirkulationssystem, skelett och alla andra system och funktioner som vi slits ut. Vi mår mycket bättre av rörelse än av inaktivitet.


sitat i slutet av texten...

Men det finns ju som bekant en hel del ursäkter för att slippa.

Och det är synd, och lite konstigt. För hur absurt skulle det låta om vi slutade att duscha för att vi ”duschade mycketsom barn” och ”var väldigt rena innan semestern” eller inte borstade tänderna för att vi trodde att vi kunde ”leva på gammal tandborstning”?


Så jävla sant!!


Imorgon är det tenta. wish me luck!


Av Sara - 29 mars 2010 22:48

Nu har jag börjat med kreatin. 5 tsk före och efter träningen i 4 dagar. Sen 1 tsk, 2 gånger per dag. Vet inte hur länge jag ska ha uppehållet dock?? Nån som vet?


Sen när jag skulle köpa mina omega 3 tabletter, så fick jag anabolic BCAA med på köpet. Denna ska hindrar muskel nedbrytning och stimulerar protein syntes i musklerna. Låter väl ok. Jag testar den här burken då, med äckligt blåa tabletter   

4st kapslar på morgonen, och 4st 30 minuter innan träning.

Är lite emot alla dessa piller som finns. Men får man tillfället så här att testa, varför inte. Kan ju läsa på förpakningen och förstår vad dom menar så what the hell...

 


Ett nytt hopprep och en ny protein shaker med refil burk yes nu är jag redo för proffs träning   


En timmes step och rygg o mage. Blev dagens träning. Maxning så klart!

Av Sara - 28 mars 2010 20:07

Ingen söndags ångest här inte. Jag kommer inte dricka mig full förrens jag har gått av pallen i december. Och då räker det med ett glas vin på hotellet så däckar jag haha.


Idag har jag kört en timmes spinning och axlar, bröst. träningsvärk sen igår när jag körde ben. jesus, I love when it hurts!


Gud jag måste erkänna, jag går och kollar in mig själv i speglarna på gymmet haha. Shit jag har blivit en sådan där som pussar sina egna muskler hehe. Men det är så jävla roligt att se när dom växer!


Ökade antal armhävningar i slingorna idag, 12 st! Cia sa att det var bra om jag klarade 5, hahaha jag kan meeerrrr.

Plan hantelpress med hantlar (bröst) tar jag 19 kg (vardera hantel) Myser lite idag när jag känner energin är tillbaka, och det till max!


All denna mat har fått mig att bli frisk igen. Men det är inte lätt att äta när man är sjuk. Har verkligen fått tvinga i mig maten.

   


Snart är det påsk = kassa öppetider. Tur att jag är ledig från skolan, älskar att vara student!

 

Ben

Av Sara - 27 mars 2010 17:47

Jepp, Iam back on track! Ökade som fan idag, minst 5 på alla övningar. Kände mig som stålis   Smeknamn för stålmannen Kristoffer.

 

sittande vad tar jag numera 65kg!!! När jag började tog jag 40kg, för 5 veckor sedan.


Glömde säga att på våffeldagen gjorde vi protein våfflor hehe.


Och mina skum godisar jag gjorde har varit en räddare i nöden när jag har blivit godissugen. (lätt nu när man har varit sjuk) Ganska nyttiga endå...


Nu tillbaka till mitt plugg. Prov på onsdag, hjälp!


Av Sara - 25 mars 2010 20:51

Nu har jag bakat, och beställt massa gymprylar :D

Visar sen vad det blev när dom kommer.


Så nu känns det lite bättre igen, och jag är super taggad inför lördagen då jag ska få gå till gymmer weeeee. Im gonna be hard like superwoman!!


Ja om vi säger så här, jag är ju inte lika duktig som Lissfit......

Men jag försökte, haha.

   

För mycket gelatin....

Av Sara - 25 mars 2010 10:52

Ja va ska man säga?! Det är inte lätt att hålla sig frisk när man går i en klass med ca 100 per, som hostar omkring en. Jag är sjuk igen! Men det känns bättre redan, får se hur det går.


Jag ska trösthandla lite på gymgrossisten   


Har jag tur kan jag träna ihelgen. Jag lever på hoppet! Bra mat och vila så ska jag fixa det här.


Ska nog baka dom här om jag orkar.

Det här receptet hittade jag hos http://lissfit.com/ Hon är grym!


Ingredienser till cheescake-sticks (utan ost förstås ):

  • 1 pk lättkesella (250 g)
  • Ca 2 dl minimjölk
  • ca 1 dl canderelströ
  • 2 pk snabbgelatin (40 g)
  • 1 liten paket äkta vaniljarom
  • 1 droppe bittermandelolja i (kan såklart uteslutas)
  • Citronzest + naturlig citronarom (smakssättare i hälften)

Dekor:

Ca 45 g eco kokosfingor

 

Av Sara - 24 mars 2010 14:28

Hinner ett snabbt inlägg innan jag rusar till bussen till selma spa och ska vara K dejt :)


Blev en snabbträning idag efter som jag inte hinner till gymmet. Hoppade 15 minuter med hopprepet JOBBIGT..


Börjar bli bättre i halsen nu och tänkte cykla till skolan imorgon. Skönt att få den där gratis timmen cardio ;)


Av Sara - 23 mars 2010 22:53

Föresten det var länge sedan jag skrev något om ökningar i övningar... Alltså jag har gått och blivit lite mesig.


Ville göra dom nya övningarna jag fick för några veckor sedan så bra så möjligt, att jag inte ökat så mycket (vilket ofta bidrar till att jag fuskar lite) Så jag har inte ökat nå bra alls :( Såg det nu när jag satt och kollade i min träningsdagbok... Kan också bero på att jag gör en massa superset.


Men nu jävlar så här kan vi inte ha det. Imorgon är jag borta hela dan i Sunne, men på torsdag är det jag som ökar i ben!!!  

Presentation


Veckans träning:

Dag 1(Axlar) bröst och biceps. 20 minuters jogg efter passet.

Dag 2 Ben och mage.

Dag 3 Vila

Dag 4 Rygg och mage

Dag 5 Axlar och triceps. Intervall jogg i 20 minuter efter passet.

2konditionspass och en massa cykling

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andra bloggar om träning.

Besöksstatistik

RSS

Gästbok

Mina vänners bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards